www.ujszeged.hu
2017. Enyészet hava (November) 21.-e - Olivér neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Hírlevéltár

2010-08-07 - A szögedi röptér és a neovörös maszatolás

A szögedi röptér és a neovörös maszatolás

A Szeged-ellenes mutyista balvezetés csaknem egy cikluson át fényezte magát egy több milliárdos reptérfejlesztéssel.
Aztán a nagyszájú hencegő sereg - egy testvérváros-látogatás alkalmából - meglátta a Temesvári Repteret: 3 és fél km-es betonozott kifutópálya, mely a legnagyobb Boeing fogadására is alkalmas.
Azóta csöndesebben vannak a nagyotmondogató elvtársak...
Végül már csak másfél milliárdos lett a "gigaberuházás", meg az ürgetelepítgetés...

Balvezetőink a repterünk addigi szakmai vezetését tervszerűen kiiktatták. A 4 milliárdosnak hencegett beruházás végére még a közlekedés(biztonság)i lámpát is leszerelték. A vitorlázórepülős világbajnokság alkalmával megesett balesetet meg egyszerűen rálőcsölik most a repülősökre...
Nem mindenki vesztette azonban el a józan eszét és a teljes emlékezetét Szegeden. A módszeres neovörös maszatolás ellenére akad még, aki emlékezik a tényekre, sőt a föllengzős, hamis ígéreteikre is...

Lássuk hát a tényeket:

- Az addig trolik és villamosok kezelésével foglalkozó SZKT 2005 őszén átveszi a reptér szakmai irányítását. Még hencegnek is vele: ha a trolikat el bírják vezetni, a repülőkket is elboldogulnak majd...
- Az addigi repülős szakértő gárdát szétverik, a repülő klubot kisemmizik, vezetőjüket, Podolcsák Andrást még Szegedről is elüldözik. (Ma a MALÉV pilótája.)
- Szeged balvezetői 4 milliárdos beruházást, nemzetközi repteret ígérnek...
- A balvezetés kiírása nyomán elnyert közbeszerzésben csak az ürgék (a Dél-Alföld legnagyobb ürge-közössége!!!) áttelepítése 80 millióba került (a reptér túlsó végébe). Azután az ürgék visszaballagtak eredeti lyukaikba, hiszen a hatalmas gyöpön lakályos eredeti lyukaikban jobb nekik...
- 2008 tavaszán a városfejlesztési alpolgármester még lesűllyesztett közutat, de legalább "gibraltári reptérhez hasonlóan" sorompót emleget...
- A fénytechnika korszerűsítése folyamán az addig működő közlekedési lámpás szabályozást is szétszedik. (A szakmai érvek és indokok ellenében.)
- A Szegedi Repülő Egyesület vitorlázó repülős világbajnokságot rendez. A látványos rendezvény fényének emelése helyett a balvezetés a megnövekedett forgalom indokolta elemi biztonsági föltételeket sem biztosítva a rendezvényhez, majd a felelősségét hárítja.

- A múlt heti baleset nyomán a Szögedi Védegylet és a Fidesz a repülőtér biztonságának helyreállítását indítványozza. Ennek legegyszerűbb és leggyorsabban kialakítható-visszaállítható elemeként a lámpákat említve meg...
- A helyi papírsajtó a "lámpák"-nál leragad, távlati, meg szakértői tervezésig nem is akar látni, az indítvány eredeti értelmét is elhallgatja...
- A balvezetés troli-szakértője szerint pedig "egy jelzőlámpa fejre állítaná a forgalmat"...
Ez valóban elég rémisztően hangzik egy ilyen városban, ahol a közlekedés példás gördülékenységgel folyik nap mint nap. (Ahol kilóméter hosszan kerülgetjük a méter mély árkokat több, mint egy éve a Város legkülönbözőbb pontjain, persze "fejlesztés" címén.)
- A Szeged-ellenes balvezetés a most következő (repülős baleset utáni) közgyűlésen a repülőtér (és a mellette futó forgalmas közút) biztonságának kérdését napirendjére venni sem hajlandó...

Hát ilyenek a városvesztő elvtársak, amikor maguk szerint "hitelesek"...

Szöbb Jövendőt !
kíván a
Szögedi Védegylet
nevében
Dr Szabó László
www.ujszeged.hu

Akit pedig érdekel a szögedi röptér mélyrepülésének története bővebben, hát itt a bőséges sajtó-irodalom:

A Szögedi Védegylet és a Fidesz közös indítványa:
Szegedi repülőtér és a Bajai út biztonsága 2010.



Előzmények:

SZKT: földön és égen ( 2005.09.23. )

Nyár közepén nyithat a szegedi kereskedelmi repülőtér ( 2006.01.09. )

"A közlekedési társaság célja, hogy nyártól a légikikötő ideiglenes határnyitási joggal rendelkező nyilvános kereskedelmi repülőtérként üzemelhessen és beinduljon a kereskedelmi repülés
A cég középtávú célja, hogy a reptér évente 60 ezer utast fogadjon és az üzleti, valamint sport célok mellett a környező kisebb légikikötők reális alternatívájaként működjön - tette hozzá.
Az 1915-ben katonai céllal létrejött, az 55-ös út mellett 195 hektáros területű reptér fejlesztésének első ütemeként a Betonút Rt. április 20-ig elkészíti a 30 méter széles és 1185 méter hosszú betonozott kifutópályát, a hozzá kapcsolódó gurulóutat és gyeprácsos tárolót. Ez a kifutópálya ötvenfős, legfeljebb 20 tonna össztömegű gépek fogadására lesz alkalmas - közölte a szakember. A társaság elkezdte a fogadóépület tervezését, a csomagok és az utasforgalom kezeléséhez szükséges berendezések beszerzését - tudatta az igazgató."

Csúszásban a reptérépítés ( 2006.03.17.)

Aszfaltozzák a futópályát ( 2006.05.25. )

Podolcsák repült, repül és ezután is repülni fog - Gonda Zsuzsa (2006.06.03.)

Légitársaság már van, repülőtér még nincs
( 2006.06.16. )

Befejeződött a szegedi repülőtér felújítása ( 2006.08.25. )


Éjszakai teszt a reptéren
( 2006. 10.11.)

"A szegedi önkormányzat még az 1998-2002-es ciklusban szerezte meg a reptér tulajdonjogát. A város vezetése a repülőtér fejlesztésével először 2004-ben foglalkozott. Az új, 1185 méter hosszú és 30 méter széles kifutópálya megépítését először 2005-re ígérték. Ebből nem lett semmi, bár tavaly Nagy Sándor alpolgármester azt mondta, ősszel már ötvenszemélyes gépek szállnak le a betonra. Az idén tavasszal az alpolgármester azt közölte, hogy a nyár közepére teljesen megújul a szegedi repülőtér - de még az október 1-jei választásokig sem sikerült átadni a forgalomnak. Az ok: az üzemeltetési és a használatbavételi engedélyt nem kapta meg az üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft.

- A pálya melletti fénytechnika is elkészült, az első éjszakai berepülés is megtörtént. Folyamatosan tesztelik a landolást segítő lámpákat és azok beállítását - mondta az alpolgármester."

Testvérváros és vetélytárs: Temesvár
( 2007.04.28.)

"A Traian Vuiáról elnevezett nemzetközi repülőtér tavaly 750 ezres utasforgalmat bonyolított, erre az évre egymilliót terveznek. A felszállópálya 3500 méter hosszú, 45 méter széles - bármilyen gép landolhat Temesváron. Az ország második legnagyobb repülőterét részben katonai reptérből alakították ki, a kiszuperált MIG-23-asok még ma is láthatók a felszállópálya mellett. Közvetlen járatok Párizsba, Athénba, külön terem az üzletembereknek, drogkereső kutya... A fejlesztési tervek a logisztikáról szólnak."

Szegedi repülőtér: zuhanórepülésben (2008.03.27.)

"Korábban tervezték, hogy 2500 méteresre hosszabbítják a jelenlegi 1185 méteres futópályát, hogy nagy utasszállítók is igénybe vehessék a repteret. Nagy Sándor szerint erről jó pár évre lemondott az önkormányzat, mert a beruházás költsége négymilliárd forint. Ha mégis lenne erre pénz, ki kellene találni a hosszabbítás módját, mivel a 2500 méteres betonpálya már nem fér el az 55-ös és az 5-ös főút között. Az alpolgármester szerint vagy át kellene vágni az 55-ös utat, és a forgalmat a nyugati elkerülő útra terelni, vagy alagúton kellene átvezetni az 55-ös forgalmát, vagy a gibraltári reptérhez hasonlóan addig sorompóval kellene lezárni az 55-ös utat, amíg fel- vagy leszáll a repülő."

3 éve 10 millióért, most 800 ezerért költöztették az ürgéket ( 2008. 11.11)

A Szögedi Védegylet és a Fidesz közös indítványa:
Szegedi repülőtér és a Bajai út biztonsága 2010.


A Fidesz megelőzné a repülőtéri baleseteket

 





Csonkországunkban a "szabad"-nak gúnyolt sajtót a pártsajtótermékek uralják, melyek a Haza becsülete elé kiszolgált, vagy megbízó pártjaik érdekeit helyezik. E fősodratú sajtó persze pártérdeke(k) szerint szól, vagy hallgat. Amennyiben Ön ezeket részesíti előnyben, úgy örömmel vesszük leiratkozását a hírleveleinkről. LEIRATKOZÁS ITT!

 

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Bogár László - A rendszerváltás bukása

Kilófaló sütemények

Péter László: Mindenkor csak feléd nézek, Szeged

Mária román királynő párizsi követsége

Gulyás László : Edvard Bened

Péter László: Kálmány Lajos

Móra Ferenc: Írások Csókáról

10 nap az Iszlám Államban

Dr. Darázs Sándor: A Szegedi Konzervgyár története

Monostori László: Szeged könyvkereskedése és könyvterjesztése 1835-1998

Churchill, Hitler és a szükségtelen háború

Lengyel András: „Közkatonái a tollnak...”

Juhász Antal: Parasztok, pásztorok, kézművesek

Bogár László : Bokros újratöltve

Győri Szabó Róbert: Kisebbség, autonómia, regionalizmus

Firbás Zoltán: Szeged Panorámatérkép

Győrfi Károly: Keresztényüldözés a 21. század elején

Aki Európából (is) látta Magyarországot...

Írások a Nagyárvízról