www.ujszeged.hu
2024. Kikelet hava (Március) 19.-e - Bánk, József neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés
Évforduló: A náci német megszállás kezdete Magyarországon (1944)


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Újszeged logo

Iskolabusz diákjárat kialakítása

Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének

Egyéni képviselői indítvány sürgősséggel
Tárgy: Az iskolabuszok (a „tanodajárat”) új rendszere

Dr Szabó László képviselő


Tisztelt Újszegediek!

Újszeged reggeli csúcsforgalma már nemigen fokozható. Mindennapos a kilóméteres álló gépkocsi-sor a régi híd lábánál, a buszok csordultig tömve araszolnak.
A tömegközlekedés megállóiban a tömegek egymást tiporják és még így is jelentős számú várakozó csak a következő járatra fér fel. A hangulat – finoman szólva - nem európai…
A legutóbbi közlekedési témájú lakossági fórum sem hozott átütő megoldást. A Volán gazdaságosságra hivatkozik, túlterhelt, járatsűrítést nem vállal. Állandósultak a lakossági panaszok, mind az autósok, mind a tömegközlekedéssel járók részéről. A terület beépülése és benépesülése – a lélekszám-növekedés - folyamatos, míg a tömegközlekedés szinte a 20 évvel ezelőtti szinten rekedt meg. A megoldás tovább nem halogatható!
Az „iskolabuszok”, vagy más néven „tan(oda)járat(ok)” beállításával a terület túlterheltsége mérsékelhető lenne. A diákok számára a szolgáltatás, az utazás színvonala is emelkedne, és biztonság(osság)a is javulna, hiszen a tolongás mérséklődésén túl a zsebesektől és egyéb zaklatástól is mentesen utazhatnának. Egy jó útvonalterv kialakításával esetleg célirányosabban is, mint eddig, csaknem „háztól házig”. A nem diákként utazók számára is mérséklődne a zsúfoltság. Mivel a gépkocsiforgalom egy jó része is a gyermekszállítást irányozza, így ennek kiváltásával a régi (Belvárosi) híd túlterheltsége is csökkenne.
Indítványozom, hogy Újszeged minden diákja kapjon „ingyenes bérlet”-et!
A Város tömegközlekedése a reggeli órákban azonban nem csak Újszegeden túlterhelt, így javasolom, hogy a későbbiekben bővítsük a már bevált tanodajárat (iskolabusz) rendszerét és indítványozom, hogy a későbbiekben a Város minden diákja kapjon „ingyen bérletet”!
Amennyiben ennek költsége nem haladja meg az 500 000 000, azaz félmilliárd Ft-ot, úgy Szeged városa „ingyen” megoldhatja a diákok utaztatását, és – az sem közömbös - még a reggeli csúcsforgalom gondjain is enyhíthet általa!
Bármilyen hihetetlen, az „ingyenes bérlet” nem ró semmi többletköltséget a városra, de még talán némi megtakarítást is eredményez. Az állami költségvetés a tömegközlekedést támogató 1991-es törvény által diáktámogatásra megjelölt – iskolabuszként máig ki nem használt - árkiegészítésével a diákbérlet 30 %-os árának kétszeresét támogatásként a város kasszájába juttatja. Ennek a kb. feléből megoldható az utaztatás…
A diákbérletek árának előteremtése pedig az SzKT-nak juttatott 500 000 000, azaz ötszázmilliós támogatás megfelelő részének címzetté tételével is megoldható.
Városuk iránti szeretetükre számítva - kértem képviselőtársaimat, szavazatuk által támogassák meg Városunk diákságát a térítésmentes utazás lehetőségével, ezáltal legalább néhány tízmillió Ft-nyi állami támogatásnak is megnyitva Szeged „európai” kapuit. Az indítványomat négy nap habozás után elutasították, de egyik alpolgármesterünk sajátjaként tálalva – eltulajdonításra is érdemesnek találva az ötletet – remélhetőleg megvalósítja azt.


Tisztelettel:
Dr Szabó László
képviselő


Szeged, 2003. Magvetés (október) hava 9.-én

Az Újszegedi tanjárat (az iskolabusz)

A tervezett reggeli járat

Közvetlenül eljuttatja a diákokat az SzTE karainak egy részéhez:

- Egészségügyi Főiskolai Kar
- Orvostudományi és Gyógyszerésztudományi Kar
- Természettudományi Kar
- Juhász Gyula Tanárképző Főiskola


Közvetlenül érinti az alábbi középiskolákat:

- Csonka János Gimnázium és Szakközépiskola
- Radnóti Miklós Kisérleti Gimnázium
- Kőrösy József Szakközépiskola
- Tömörkény István Gimnázium
- Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium

Közvetlenül elviszi a kisiskolásokat az alábbi általános iskolákba:

- Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola
- Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola
A kis körúton való visszavezetéssel még néhány egyéb iskolákba is

Közvetetten pedig további jónéhány iskola elérhetését is jóval könnyebbé teszi…

 

George Soros - könyvhirdetés

Bálint Sándor - A szegedi paprika

Bogár László - Hálózatok világuralma

Tóth Béla: Kutyák, birkák, szamarak

Péter László: A város cselédje

Juhász Gyula: Ébredj, magyar!

Tömörkény István: Hétről hétre

Mé piros a gólya csőre?

Polner Zoltán: Csillagok tornácán

Domonkos László: Nagyenyedi ördögszekér

Hiper- és hipoaktivitás, figyelemzavar

Péter László: Szegedi seregszámla

Bátyai Gitta: Újszegedi mozaikok

Írások a Nagyárvízról

Tóth Béla: Elhantolt hegedűk

Raffai Ernő - Balkáni birodalom

Győrfi Károly: Keresztényüldözés a 21. század elején

Péter László: Csongrád megye irodalmi öröksége

Dr. Lázár György: Visszaemlékezés a nagy árvíz napjaira

Lengyel András: A „másik” Móra