www.ujszeged.hu
2024. Szelek hava (Április) 24.-e - Baján, Becse, Boján, Bojta, Bojtorján, Csaba, Csobád, Egon, Gyöngyvirág, Györe, György, Györgyi(ke), Györk, Györke, Hunor, Hümér, Kardos, Kászon, Nefelejcs, Sába, Sebő, Simon, Vajta, Vata neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Újszeged logo

Irattár

A Levegő Munkacsoport álláspontja Dél-Újszeged tervezett beépítése ügyében

2006-11-02

a Dél-Újszeged tervvel kapcsolatban a következő:

Nem javasoljuk Szeged közlekedését tovább terhelni
nagy forgalmat vonzó bevásárlóközpontokkal.


Szeged város országszerte irigyelt élhetőségében nagy szerepe volt a belváros humanizálásának. A kis boltok, sétálóutcák, ápolt parkok és a Tisza közelsége nagyban hozzájárult a város élhetőségéhez, és a kis és középvállalkozások fejlőséséhez.
Reméljük, hogy a döntéshozók nem adják fel ezeket az értékeket egy-egy környezeti szempontból jelentős hátrányokat hozó beruházó érdekeiért.

Budapesten a Nagykörúton, de más nyugat-európa városokban is az a tapasztalat, hogy a nagy bevásárlóközpontok elszívják a vásárlóerőt, és a városközpontban lévő - gyalogosan és tömegközlekedéssel jól megközelíthető - kis üzletek tönkremennek, és ezzel jelentősen csökkentik a belváros vonzerejét.

Szeged levegőszennyezettsége a vonatkozó Európai Uniós és hazai jogszabályok szerint meghaladja az engedélyezett határértékeket, elsősorban a finompor (PM10) szennyezettség tekintetében, melynek legfőbb forrása a gépjármű közlekedés. Ennek következtében a hatályos magyar és uniós jog szerint Szegeden is életbe kell léptetni egy olyan intézkedési tervet, mely jelentősen korlátozza a legfőbb kibocsátót, a gépjármű közlekedést.

Elfogadhatatlan, hogy egy ilyen szennyezett levegőjű térségben újabb zöldfelületek tűnjenek el, vagy sportpályákat bontsanak le, hiszen ezek jelentősen hozzájárulnak a levegő szennyezettség csökkentéséhez és a lakosság egészségi állapotának javulásához. Szegeden alapos kutatások folytak, melyek a városi hősziget jelenségét vizsgálták. Ezek kimutatták, hogy igen intenzív, több mint 6 C fok eltérést mutató hősziget alakul ki rendszeresen Szegeden, mely a nyári kánikulában sok halálesethez vezethet, és jelentősen rontja az életminőséget. A hősziget kialakulásának megakadályozásában jelentős szerepe van a városi zöldfelületeknek.

Javasoljuk a vasút bevonását a városi közlekedésbe, Dél-Újszegeden megálló kialakítását. Továbbá javasolt a villamos és trolibusz vonalainak meghosszabbítása és új vonalak kialakítása.

A légszennyezettség csökkentése érdekében javasoljuk a gyalogos és a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítását. A kerékpárutak és sávok építésénél ellenezzük, hogy azok a gyalogosjárda rovására épüljenek, ilyet csak a gyalogos közlekedés zavarása nélkül, lehetőleg az autóforgalomtól leválasztott sávokon célszerű kialakítani.


Tisztelettel:
Lenkei Péter, elnökségi tag
Környezeti Tanácsadó Iroda vezető

Levegő Munkacsoport / Clean Air Action Group Budapest, Pf. 1676, HU-1465, Hungary T: +36 1 411-0509, 411-0510, 266-0854

 

Kecske ételek

Tóth Béla

Péter László: 14 írás József Attiláról

Hiper- és hipoaktivitás, figyelemzavar

Dr. Darázs Sándor: A Szegedi Konzervgyár története

Tóth Béla: Szeged vidámítása I-II.

Globális uralmi rend

Veress D. Csaba: A szegedi vár.

Bogár László - Magyarország és a globalizáció

Kovács Teréz: Szegedi képes szakácskönyv

Dr. Lázár György: Visszaemlékezés a nagy árvíz napjaira

Cukor Blues

Péter László: József Attila Szegeden

Mé piros a gólya csőre?

Balázs Imre: Béketelep története

Globalizációs végjáték

Juhételek

Gárdonyi Géza: Szegedi figurák

Helyünk és sorsunk Európában

Oláh Miklós: A Csillagépület