2024. Szelek hava (Április) 19.-e - Emma, Malvin neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés

Irattár

A 43-as elnyelte a gyalogutat

2009-02-11

 

A 43-as elnyelte a gyalogutat

Dombai Tünde 2009.02.11. 16:00


- Tűrhetetlen állapotok uralkodnak a Szőregi úton
. Tehetetlennek érzem magam, mert az önkormányzat rá sem hederít a problémánkra - hívta szerkesztőségünket az újszegedi főút mellett lakó Vass László. Elmondta, hogy hiába tette szóvá az 1700 méternyi járhatatlan járda ügyét Csörög rovatunkban, nem kapott megfelelő választ a hivataltól. Az ügyintéző ugyanis az általános tudnivalót ismételte, miszerint mindenki tartsa rendben a portája előtti gyalogjárót.

Csakhogy kimentünk, megnéztük, a 43-as út városból kivezető szakasza mellett valóban nincs már mit rendbe tenni. Vass László nyomokban megmutatta: a vámház oldalában látszik a szebb napokat látott aszfaltjárda. Azt viszont vagy 40 éve aszfaltozták, és megette az idő vasfoga. Ami megmaradt belőle, azt szétrázta az országút óriási forgalma. Ami még bírta a gyűrődést, azt a tavalyi útfelújítás tette tönkre. Most ember legyen a talpán, aki gyalog merészkedik a feltöredezett, saras, néhol teljesen eltűnt járda romjaira. Az útmagasítások miatt nemegyszer métereket kell kapaszkodni a házbejárókhoz. A rézsű földje esőben sártengerré változtatja a házak elejét. Vass László nem hagyta magát, feltárásokat végzett, kimutatta, hogy még a ráhordott, 30-40 centis földréteg alatt is megvan a járda. Annyi biztos, hogy javíthatatlan. Újat kellene építeni.

- Járdaépítési listára vettük a Szőregi utat a panaszos bejelentése alapján. Ha a városi költségvetésben pénzkeretet szavaznak meg járdaépítésre, kimegyünk, szemlézünk, hogy fontossági sorrendet állítsunk - hallottuk az önkormányzat városüzemeltetési irodáján Vaskeba Györgytől, a környezetgazdálkodási és közműosztályt vezeti. Ennek esélye minimális, merthogy tavaly sem volt külön pénz járdaépítésre. Volt fenntartási keret, úgy 10 milliós nagyságrendű, hogy a környezetgazdálkodási kft.-t megbízhassák a balesetveszélyes hibák elhárítására. Ez a Szőregi úton tehát megint csak nem segít. Újat a saját keretére rendelhet a területen illetékes képviselő. Megkérdeztük Szabó Lászlót is, de telefonon keresztül is érzékelhető volt, hogy nevetve legyint. Nem a problémára, hanem hogy „már megint vele akarja megoldatni a város a saját feladatát".


- Nevetséges összeg, 5 millió forint képviselői alapot osztok be évente, holott a város költségvetése 60 milliárd. Ez a második legkiterjedtebb, legtöbb utcával rendelkező szegedi körzetben semmire nem elég. Ha mindet a Szőregi útra költeném, az sem futná ki az új járdát - mondta Szabó László. Marad a botorkálás és az 1700 méter balesetveszély.

A betonlap gyorsabb, de nem olcsóbb

Utánajártunk, segítene-e, ha az új járda egyszerű betonlapos megoldással készülne. Ez gyorsabb technológia, mint az aszfaltozás, és rugalmasabb, nem törik fel a talajmozgások. Csak nem olcsóbb. Ráadásul a Szőregi úton rengeteg földdel kellene szintbe állítani, hogy használható legyen.

 

 

Globális uralmi rend

Bioételek gabonából

Tóth Béla: Szeged vidámítása I-II.

Tóth Béla: Kutyák, birkák, szamarak

Péter László: Árvízi emlékek Szegeden

Magyarország, a vonakodó csatlós

Földbeszántott keserűség avagy az utolsó barázda

Péter László: Radnóti Miklós

Csapody Miklós: „Nehéz útra keltem”...

Aranyszarvas földjén

Varga András: A régi Szeged

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Raffay Ernő - Szabadkőműves béklyóban Ady Endre

Monostori László: II. Rákóczi Ferenc emlékkönyv

Mé piros a gólya csőre?

Szeged (magyar)

Oláh Miklós: A Csillagépület

Churchill, Hitler és a szükségtelen háború

Gyilkos vagy humánus gazdaság

A Hévízi-tó kálváriája egy orvos szemével I.