2024. Mag hava (Október) 11.-e - Etel, Brigitta, Gitta neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés

Irattár

Tanoda járatot sürget a képviselő

2003-10-10

Tanoda járatot sürget a képviselő

Iskolabuszok, vagyis "Tanodajárat"-ok beindításával mérsékelhető lenne Szeged forgalmi túlterheltsége.

"Újszeged reggeli csúcsforgalma már nemigen fokozható. Mindennapos a kilométeres, álló gépkocsisor a régi híd lábánál, a buszok csordultig tömve araszolnak -áll dr. Szabó László önkormányzati képviselő közleményében.
A tömegközlekedés megállóiban a tömegek egymást tiporják, és még így is jelentős számú várakozó csak a következő járatra fér fel. A hangulat - finoman szólva - nem európai.
A legutóbbi közlekedési témájú lakossági fórum sem hozott átütő megoldást. A Volán gazdaságosságra hivatkozik, túlterhelt, járatsűrítést nem vállal. Állandósultak a lakossági panaszok, mind az autósok, mind a tömegközlekedéssel járók részéről. A terület beépülése és benépesülése - a lélekszám-növekedés - folyamatos, míg a tömegközlekedés szinte a 20 évvel ezelőtti szinten rekedt meg. A megoldás tovább nem halogatható! Az "iskolabuszok", vagy más néven "tanodajárat(ok)" beállításával a terület túlterheltsége mérsékelhető lenne. A diákok számára a szolgáltatás, az utazás színvonala is emelkedne, és biztonság(osság)a is javulna, hiszen a tolongás mérséklődésén túl a zsebesektől és egyéb zaklatástól is mentesen utazhatnának. Egy jó útvonalterv kialakításával esetleg célirányosabban is, mint eddig, csaknem "háztól házig". A nem diákként utazók számára is mérséklődne a zsúfoltság. Mivel a gépkocsiforgalom egy jó része is a gyermekszállítást irányozza, így ennek kiváltásával a régi (Belvárosi) híd túlterheltsége is csökkenne.
Indítványozom, hogy Újszeged minden diákja kapjon "ingyenes bérlet"-et! A Város tömegközlekedése a reggeli órákban azonban nem csak Újszegeden túlterhelt, így javasolom, hogy a későbbiekben bővítsük a már bevált tanjárat (iskolabusz) rendszerét és indítványozom, hogy a Város minden diákja kapjon "ingyen bérletet"! Amennyiben ennek költsége nem haladja meg az 500 000 000, azaz félmilliárd Ft-ot, úgy Szeged városa "ingyen" megoldhatja a diákok utaztatását, helyesebben még igen jelentős nyereséghez is jut általa! Bármilyen hihetetlen, az "ingyenes bérlet" nem, hogy nem ró semmi többletköltséget a városra, de még a félmilliárd Ft-hoz közelítő megtakarítást is eredményez. Az állami költségvetés a tömegközlekedést támogató árkiegészítésével a diákbérlet 30 %-os árának kétszeresét támogatásként a város kasszájába juttatja. Ennek a kb. feléből megoldható az utaztatás.
A diákbérletek árának előteremtése pedig az SzKT-nak juttatott 500 000 000, azaz ötszázmilliós támogatás megfelelő részének címzetté tételével is megoldható.
Ezúton - Városuk iránti szeretetükre számítva - kérem képviselőtársaimat, támogassák meg Városunk diákságát a térítésmentes utazás lehetőségével, ezáltal legalább néhány tízmillió Ft-nyi állami támogatásnak is megnyitva Szeged "európai" kapuit" - áll dr. Szabó László képviselő közleményében.

Forrás: Webradio

 

Szeged (magyar)

Cs. Sebestyén Károly: Utcák, terek, templomok, házak

Bogár László - Lefelé a létezés lejtőin

Győri Szabó Róbert: Kisebbség, autonómia, regionalizmus

Bogár László - Magyarország és a globalizáció

Tápai Antal : Életutam

Tóth Béla: Teremtő Joó Istvánék emlékező könyve

Gulyás László : Edvard Bened

Varga András: A régi Szeged

Gabonakonyha

Bioételek gabonából

Takács Tibor: Huszárok a hadak útján

Juhász Gyula: Ébredj, magyar!

Gyilkos vagy humánus gazdaság

Dankó Pista

Lengyel András: „Közkatonái a tollnak...”

Lakomakönyv

Oláh Miklós: Fejezetek a szegedi várbörtön történetéből

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Polner Zoltán: Isten zsámolyánál