2024. Szelek hava (Április) 19.-e - Emma, Malvin neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!



Sajtóközlemény

Útlezárás : Tiltakozás a balkáni teher-áradat ellen

A 43-as közút, azaz a Szegedről Makóra vezető út teherforgalma drasztikusan megnövekedett a Balkán Eu-csatlakozása óta. Ez Újszeged és Makó, meg a közte sorjázó települések gondja lenne, de a gond ennél sokkal kiterjedtebb és fokozódik. A Szeged Városán már második ciklusában garázdálkodó balvezetés Szegedre szabadította a Balkán teljes átmenő forgalmát.  Dr Botka László 5 évvel ezelőtti ígérete szerint két új híd épül. Az elmúlt ciklusban egy sem épült. Újraválasztása után a választók arcába röhögve mondta: ha csak egyet épít, már akkor is túlteljesíti elődjeit. Az igazság kedvéért fontos megjegyezni, mindkét hidat EU-pénzből álmodja, a más zsebére licitálva hazudta ezt eddig is a Szeged legnagyobb adósságát fölhalmozó és minden idők leggőgösebb polgármestere. 

Dr Botka László hazugságai és a balvezetés impotenciája rászabadította Szeged városára a Balkán teljes átmenő teher forgalmát. Románia és Bulgária EU-csatlakozása óta az átmenő teherforgalom 4-szeresére nőtt. A balvezetés dőzsöl, mutyulgat, privatizál, a Szegediek meg nyelik a füstöt, a zajt és élnek a folyamatos életveszélyben.

Ilyet a néppel - eredeti baloldali értelmezésben - nem a baloldal, hanem a zsarnokság szokott tenni…   

A gyökereiket vesztett Lenin-fiúk most hajdan hirdetett esküdt ellenségeiknek a „rothadó kapitalizmus” külföldi nagytőkéseinek hízelegnek, privatizálgatnak (ingatlanvagyont, kórházat, áramszolgáltatást), ahelyett, hogy a szegediek gondját orvosolnák…

Az északi elkerülő út hídjának már legalább fél éve állnia kellene. Nem azért, mert egy politikai dúvad ígérgette, hanem azért, mert a Balkáni két állam Eu-csatlakozásának dátuma régóta pontosan ismert: 2007 január 1. - Ez az a dátum, amelyre a hídnak minden józan gondolkodású szegedi szerint már készen kellett volna állnia! – a ránkszabaduló balkáni forgalomra…

2007, azaz az idei év márciusának közepére annyi kamion lépett át Nagylaknál, mint amennyi az előző évben összesen. Ez nem meglepetés! A Balkán bekapcsolódott az EU vérkeringésébe… Csak a keringés erei nem működnek! A működtetésre hivatott politikusok nem készítették elő azokat. Ígérték, de nem tették!

A Szőregi út mentén és az arra nyíló utcákban élők élete egyre több módon nehezítetté válik. Az úton a gyalogos átkelés csúcsidőben szinte lehetetlen. Nem merik már gyermekeiket a buszmegállókba sem engedni. Az elviselhetetlen zaj, a fokozott légszennyezés és az épületkárok mind megoldásra várnak!

Az elkerülő utat és a hídját Szeged balvezetése most következő választási kampánya idejére ígérgeti. Ha akkorra nem sikerülne, hát majd talán a következőre…

A probléma megoldásáról, valós kezeléséről szó sincsen, csak üres kampányígéretek puffognak! A kamionok meg csak tovább pufognak…

A Szögedi Védegylet tiltakozik a Város balvezetésének folyamatos mulasztásai ellen, és tüntetésre hívja Újszeged népét a tűrhetetlen állapotok ellen.

Negyedpályás útlezárást tervezünk a Temesvári körúton, a Városba vezető oldalon.

Ennél kíméletesebb akcióval nem is kezdhetnénk a figyelemfelhívás akciósorát:

Nem (most még nem) a Makai utat zárjuk le. Nem is félpályás, csak negyedpályás útlezárást kezdeményezünk. Nem a Szegediekre torlasztjuk rá a forgalmat, hanem a bejövő (és átmenő)

forgalomra. És (most, először, bár lenne ez elegendő!) mindössze fél óra hosszáig álljuk útját a Balkán tajtékjának, no meg persze a köztük küszködő szögedieknek… 

A negyedpályás útlezárás nagyjából egy kisebb baleset hatását modellezi…

(Egy kamion fölborulása órákra bedugíthatja a Makai utat, vagy akár a Város közlekedését)

Célunk: az északi elkerülő út és hídjának, a Lebői híd megépítésének sürgetése, az addigi időben pedig – európai módon – a teljes átmenő teherforgalom vasúti pályára terelése.

Pártállásra való tekintet nélkül várunk mindenkit, akinek az életét megkeseríti a balkáni átmenő forgalom és a Város balvezetésének tehetetlen hozzáállása.
A negyedpályás útlezárás időpontja: 2007 Nap hava (június) 21.-e
Helyszíne: a Temesvári körút ívének külső sávja (a Városba vezető oldalon) a Kis Stadiontól az Új híd lábáig.

Üdvözlettel:

Dr. Szabó László
a Szögedi Védegylet elnöke
Újszeged (7. körzet) képviselője

Kelt: Szegeden, 2007. Nap hava (június) 19.-én                            

 

Dr. Darázs Sándor: A Szegedi Konzervgyár története

Oláh Miklós: Fejezetek a szegedi várbörtön történetéből

Cs. Sebestyén Károly: Utcák, terek, templomok, házak

Gulyás László : Edvard Bened

Péter László: A város cselédje

Péter László: 14 írás József Attiláról

Írások a Nagyárvízról

Tóth Béla: Kutyák, birkák, szamarak

Bogár László: Ideg-rendszer váltás

Firbás Zoltán: Szeged Panorámatérkép

Péter László: Radnóti Miklós

Tóth Béla

Kecske ételek

Kenyér és Bor

Ha Isten velünk, ki ellenünk?

Raffay Ernő - Szabadkőműves béklyóban Ady Endre

Tóth Béla: Teremtő Joó Istvánék emlékező könyve

Takács Tibor: Huszárok a hadak útján

Aranyszarvas földjén

Bogár László - Magyarország és a globalizáció