2024. Enyészet hava (November) 23.-a - Kelemen, Klementina neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Irattár

Az iskolabuszok (a „diákjárat") új rendszere (Egyéni képviselői indítvány)

2003-10-09

Szeged Megyei Jogú Város  Közgyűlése

Egyéni képviselõi indítvány sürgõsséggel 

Tárgy: Az iskolabuszok (a „diákjárat") új rendszere

Dr Szabó László képviselő


Tisztelt Közgyûlés!

Újszeged reggeli csúcsforgalma már nemigen fokozható. Mindennapos a kilóméteres álló gépkocsi-sor a régi híd lábánál, a buszok csordultig tömve araszolnak.

A tömegközlekedés megállóiban a tömegek egymást tiporják és még így is jelentõs számú várakozó csak a következõ járatra fér fel. A hangulat - finoman szólva - nem európai…

A legutóbbi közlekedési témájú lakossági fórum sem hozott átütõ megoldást. A Volán gazdaságosságra hivatkozik, túlterhelt, járatsûrítést nem vállal. Állandósultak a lakossági panaszok, mind az autósok, mind a tömegközlekedéssel járók részérõl. A terület beépülése és benépesülése - a lélekszám-növekedés - folyamatos, míg a tömegközlekedés szinte a 20 évvel ezelõtti szinten rekedt meg. A megoldás tovább nem halogatható!

Az „iskolabuszok", vagy más néven „tan(oda)járat(ok)" beállításával a terület túlterheltsége mérsékelhetõ lenne. A diákok számára a szolgáltatás, az utazás színvonala is emelkedne, és biztonság(osság)a is javulna, hiszen a tolongás mérséklõdésén túl a zsebesektõl és egyéb zaklatástól is mentesen utazhatnának. Egy jó útvonalterv kialakításával esetleg célirányosabban is, mint eddig, csaknem „háztól házig". A nem diákként utazók számára is mérséklõdne a zsúfoltság. Mivel a gépkocsiforgalom egy jó része is a gyermekszállítást irányozza, így ennek kiváltásával a régi (Belvárosi) híd túlterheltsége is csökkenne.

Indítványozom, hogy Újszeged minden diákja kapjon „ingyenes bérlet"-et!

A Város tömegközlekedése a reggeli órákban azonban nem csak Újszegeden túlterhelt, így javasolom, hogy a késõbbiekben bõvítsük a már bevált tanjárat (iskolabusz) rendszerét és indítványozom, hogy a Város minden diákja kapjon „ingyen bérletet"!

Szeged városa szinte „ingyen" megoldhatja a diákok utaztatását!

Bármilyen hihetetlen, az „ingyenes bérlet" nem, hogy nem ró semmi többletköltséget a városra, de még a félmilliárd Ft-hoz közelítõ megtakarítást is eredményez. Az állami költségvetés a tömegközlekedést támogató árkiegészítésével a diákbérlet 30 %-os árának kétszeresét támogatásként a város kasszájába juttatja. Ennek a kb. felébõl megoldható az utaztatás…

A diákbérletek árának elõteremtése pedig az SzKT-nak minden évben juttatott 500 000 000, azaz ötszázmilliós támogatás megfelelõ részének címzetté tételével is megoldható. Szóba jöhet még a nem szegedi tulajdonban lévõ Volán megbízása is.

Ezúton - Városuk iránti szeretetükre számítva - kérem képviselõtársaimat, támogassák meg Városunk diákságát a térítésmentes utazás lehetõségével, ezáltal legalább néhány tízmillió Ft-nyi állami támogatásnak is megnyitva Szeged „európai" kapuit.


Tisztelettel:

Dr Szabó László
képviselõ

Szeged, 2003. Magvetés (október) hava 9.-én

 

Péter László: Néprajz, népműveltség

Péter László: Radnóti Miklós

Veress D. Csaba: A szegedi vár.

Péter László: Csongrád megye irodalmi öröksége

Tömörkény István: Hétről hétre

10 nap az Iszlám Államban

Péter László: Bécsi hármaskönyv

A Hévízi-tó kálváriája egy orvos szemével I.

Móra Ferenc: Írások Csókáról

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Lakomakönyv

Globális uralmi rend

Globalizációs végjáték

Harmatszedés égi mezőkön

Szilágyi György: Tápé, a szegedi városrész

A hű folyó

Juhász Gyula: Ébredj, magyar!

Péter László: Szegedi tudósítások

Péter László: 14 írás József Attiláról

Aranyszarvas földjén