2017. Enyészet hava (November) 20.-a - Jolán, Zsolt, Ödön, Bódog neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Irattár

A "halál-út" az egész Maros-mente problémája.

2006-10-26

A "halál-út" az egész Maros-mente problémája.

Magyarország kormánya nem készült föl a Balkán EU-csatlakozására.
A magyar parlament (Botka László támogatásával) beszavazta Romániát és Bulgáriát az EU-ba, miközben az elkerülő utak kiépítése, illetve a mentesítő útvonalak tervezése sem indult meg... A kamionforgalom a csatlakozással meg-5-szöröződött!!!

Egy kerek esztendeje próbálok határon átnyúló tárgyalásokkal valós megoldást találni a problémára.

Bognár Levente, Arad magyar alpolgármestere legalább ilyen súlyos gondokkal küzd. Ahogyan mondotta: "A megoldás nem tűr halasztást. Közös fellépésre van szükség!"

Amíg az utak (elkerülőutak és autópálya) meg nem épülnek, de talán véglegesen is a vasút használata adhatja a biztonságos megoldást. A Maros mentében, Dél-Erdélyben ez még kézenfekvőbb, mint itt, hiszen a közút csaknem végig a vasúttal párhuzamosan megy.

Ro-La terminál van Aradon és Bukarestben is. Amennyiben a Kelet-Balkánról érkező nehéz gépjárműveket Aradon vonatra tennék, úgy legalább a Maros alföldi 100 km-es szakasza és a további magyar szakaszok biztonságban lehetnének.
Ezzel persze szemben áll az út- és a benzin-lobby. Ez a "benzin-út lobby" azonban szemben áll minden polgár egészséges élethez való alkotmányos jogával...

A megoldás nem tűr halasztást!
A kormány mulasztását azonnal orvosolni kell, méghozzá nemzetközi megegyezéssel, ha kell, akár EU-s keretből...

Tisztelettel:

Dr Szabó LászlóSzögedi Védegylet
elnök

2006 október 26. sajtóközlemény

Ezt küldöztem szét a csonkahoni sajtóba... nem sok a foganatja...



Biztonságosabban Dél-Erdélyben

A hétfőről keddre virradó éjjel szemtanúja voltam a térség talán idei
legsúlyosabb közúti balesetének: 8 halott és 3 életveszélyes sérült az
Arad és Déva, ill. Brassó közötti országúton, Odvas falu belterületén.

Arad megyében ezt az utat "halálút"-ként emlegetik... rengeteg a
közúti baleset, sok közöttük a súlyos és a halálos.
Többnyire teherautó az egyik szereplője a keskeny, kanyargó Maros-
menti úton történő haláleseteknek.
Így történt ez most is: Egy kőszállító 50t-s(?) teherautó sodort el egy
kisbuszt. A kisbusz eleje szinte eltűnt...
Magam orvosként próbáltam segédkezni, de nem akadt helyben
hasznos tennivalóm. Kivérzett, többnyire fölismerhetetlenül összetört
emberi testek, testrészek és csonkok feküdtek szanaszét.

A helyi rendőrség sem volt a helyzet magaslatán: 5 kocsival voltak
jelen, de az út lezárásán és a terület körülkerítésésn túl a közlekedés
biztosítására már nem futotta, a szinte járhatatlan, kivilágítatlan falusi
kerülőutat magunk találtuk meg...
A sor mindkét irányba több km-essé duzzadt.  

Hasonló eset bármikor megtörténhet. Dél-Erdély főútján özönlik a
tehergépkocsi-forgalom... Most román áldozatok voltak, de ezt az utat
használja a magyar utazóközönség is Erdély és különösképp
Székelyföld felé... hogy mást ne említsek, ott van pl. a különösen nagy
látogatottságú Csík-Somlyói Búcsú.

El lehetne-e kerülni a folyamatos életveszélyt az iszonyú baleseteket?
Mi lehetne a megoldás?
Erről tanácskoztam a tegnapi nap folyamán Bognár Leventével, Arad
város magyar alpolgármesterével:

Az út mellett 5-10 m (néhol 20m) távolságban ott kanyarog
bő 130 esztendeje a vasút! Ugyan miért nem ezt használják?
Mert drága! Érhetetlen módon olcsóbb a legújabb kamionokat
bevásárolva közúton szállítmányozni, mint a biztonságosabb jól bevált
vasutat használni. Ez nem más a gazdasági szabályozók hibája. Ha
nem is kötelezővé, de kedvezőbbé kell tenni a vasúti teherszállítást és
évente emberi életek százait menthetjük meg! Talán megéri...
A forrás (EU-s?) még kétséges, de a megvalósítás szükségessége nem!

Az EU-ban (a fejlettebb térségekben) mindenütt előnyben részesítik a
vasúti közlekedést, különösen a teherszállítás kérdésében.
Térségünk ezirányú fejlődésére teszünk hamarosan határokon átívelő
írásos javaslatot az együttműködésre Arad megyei vezetésében is
járatos Bognár Leventével, Arad magyar alpolgármesterével.

Tisztelettel: Dr Szabó László
Szögedi Védegylet
Újszeged önkormányzati képviselője

 

Tömörkény István: Hétről hétre

Oláh Miklós: Fejezetek a szegedi várbörtön történetéből

Péter László: Csongrád megye irodalmi öröksége

Sz. Lukács Imre: Magyar gulág

Tóth Béla: Szeged vidámítása I-II.

Csemer Géza: Szögény Dankó Pista

Győri Szabó Róbert: Kisebbség, autonómia, regionalizmus

Móra Ferenc: Írások Csókáról

Magyarország – Kulturális értékeink, természeti kincseink

Gyilkos vagy humánus gazdaság

Takács Tibor: Szülővárosom, szép Szeged

Firbás Zoltán: Szeged Panorámatérkép

Kanyó Ferenc: Világháborúk szegedi hősi halottai

Csemer Géza: Löffler-bolt, az a régi szép...

Bogár László: Ideg-rendszer váltás

Helyünk és sorsunk Európában

Domonkos László: Nagyenyedi ördögszekér

Írások a Nagyárvízról

Tóth Béla: Elhantolt hegedűk

Gabonakonyha