2017. Enyészet hava (November) 20.-a - Jolán, Zsolt, Ödön, Bódog neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!



Szegedi kereszt Makón, a 43-as úton

Keresztállítás a 43-as főútonA 43-as főúton az elmúlt években kialakult, áldatlan és életveszélyes helyzet áldozataira emlékezve és az arra haladókat figyelmeztetve szerdán délelőtt két keresztet állítottak Makón, ott, ahol tavaly július 19-én nyolc halálos áldozatot követelő baleset történt. Négy makói ellenzéki képviselő és a szegedi Fidelitas közös tiltakozó akció keretében tartott helyszíni sajtótájékoztatót.

A demonstrációval egybekötött eseményen Márton Imre (Fidesz) makói önkormányzati képviselő beszélő elmondta, a baleset óta a 43-as főút minősége nem hogy javult volna, de tovább romlott! Ma két keresztet helyeznek el a Maros-híd mellett, a fekete kereszttel az említett balesetben és a 43-as úton elhunytakra emlékeznek, a fehér színűvel pedig az arra járó autósok figyelmét hívják fel a veszélyes közlekedési szakaszra. Szerintük nincs magyarázat arra, hogy a közút kezelője, a Magyar Közút Kht. miért halogatja feladatai kötelező ellátását.

A főút másik végéből érkezett Losonczi-Tóth József , a szegedi Fidelitas elnöke arról beszélt, hogy csoportjuk már több mint egy éve igyekszik felhívni az emberek figyelmét a 43-as főúton meglévő tarthatatlan állapotokra, illetve az M43-as autópálya égető hiányának következményeire.
“Mi is hoztunk egy keresztet, hogy emlékezzünk. Emlékezzünk azokra az emberekre, akiknek nem kellett volna meghalniuk, ha az M43-as autópálya már 2007-ben elkészülhetett volna, hiszen 2006 végére a kormány elől elhárult minden akadály, mely az M43-as autópálya építését gátolta. Nem tekinthető eredménynek a kormánypárti országgyűlési képviselők, polgármesterek részéről, hogy az M43-as autópálya 2015-nél hamarabb, már akár 2010-ben elkészülhet 2007 helyett – ha ugyan tartani tudják a határidőt!” – summázta véleményét a fiatal politikus.
A keresztállítók reményüket fejezték ki, hogy a hétfőn az M43-as nyomvonalán megindult régészeti feltárással gyors és alapos munka veszi kezdetét. Az autópálya megépítése életbevágó fontosságú – fejtették ki -, de a 43-ason a túlterheltség miatt keletkezett hibákat is sürgősen ki kell javítani, ha nem kívánunk magunknak még több tragédiát.

Forrás: www.szegedma.hu

 

Marschalkó Lajos, Fiala Ferenc: Vádló Bitófák

Csemer Géza: Szögény Dankó Pista

Bogár László: Ideg-rendszer váltás

Szeged (magyar)

A magyar szürkemarha

10 nap az Iszlám Államban

Oláh Miklós: A Csillagépület

Helyünk és sorsunk Európában

Hiper- és hipoaktivitás, figyelemzavar

Takács Tibor: Szülővárosom, szép Szeged

Aranyszarvas földjén

Domonkos László: Nagyenyedi ördögszekér

Firbás Zoltán: Szeged Panorámatérkép

Péter László: Szegedi seregszámla

Aki Európából (is) látta Magyarországot...

Szeged útikönyv – 10 séta a városban

Földbeszántott keserűség avagy az utolsó barázda

Magyarország, a vonakodó csatlós

Raffay Ernő - Szabadkőműves béklyóban Ady Endre

Sz. Lukács Imre: Magyar gulág