Irattár
Makai halálút - öntömjén helyett számvetést!
2011-04-21
Makai halálút - öntömjén helyett számvetést
A Város balvezetése nagy ünneplésre és önfényezésre készül e hétvégén. Sajnos nem ünnepelhet mindenki velük. A felelőtlen 4 esztendőnél is hosszabb csúszás miatt a túlterhelt utak mentén balesetben és rákos, valamint idült léguti megbetegedésekben elhúnytak nem ünnepelhetnek velünk...
Nagy csinnadratta helyett inkább egy kiadós bocsánatkérés illene az M43 késlekedéséért felelős politikusokhoz. Egy mély főhajtás az átmenő forgalom miatt haltak emléke előtt. Utána pedig az (út mentén) élők vagyoni kárának megtérítése...
Szeged városa 4 esztendőn át volt kénytelen elszenvedni azt az életveszélyt, füstterhelést, zajártalmat, és a vadállatias módon közlekedő balkáni tehergépjárművek miatti feszültséget azok felelőtlen és felelősségre vonhatatlan vezetői miatt.
Szeged Város balvezetői ugyanis - álláshalmozóként - a parlamentben is vendégszerepelve elmulasztották fölemlegetni a Kelet-Balkán EU-csatlakozása előtt azt az ellenérvet, hogy városaikon jelenleg is keresztülömlik a teljes átmenő teherforgalom. Egyetlen egy fölszólalás nem hangzott el ezügyben a bolgár-oláh EU-csatlakozás ömlengő tárgyalásakor (2006 őszén) a magyar parlamentben.
Akkor - ügyes diplomáciával - akár még EU-s pénzek is lekérhetőek lettek volna mentesítő utaink kiépítésére. Portugália a ragyogó példa, hogyan építhet egy viszonylag elmaradott ország az EU pénzén magának jó utakat, pedig Portugália még csak nem is „tranzit-ország"!
Mint már a balkáni országok EU-csatlakozása előtt is jeleztem:
A "halál-út" az egész Maros-mente problémája.
A józan észre nem hajlott a neo-vörös gőzhenger. A balvezetés impotenciája rászabadította Szeged városára a Kelet-Balkán teljes átmenő teher forgalmát. Románia és Bulgária EU-csatlakozása óta az átmenő teherforgalom 5-szörösére nőtt. A Maros-mente és Szeged ezt 4 éven át szenvedte.
Ha a balkáni országok 2007 jan. 1-jén csatlakoznak, úgy az elkerülő út átadásának legutolsó elfogadható határideje 2006 szilveszter éjszakája (lett volna). Nagyhangú balvezetőink azonban ezidőtájt még föl sem ébredtek. Hiába a Szegedi Közgyűlésben tett fölszólalásaim, a napirend előtti sürgetések.
(Lásd: Csak az elkerülő út hozhat megoldást (2004-01-17, Webrádió)
Ami valamelyest fölébresztette őket, az talán csak a két körút menti tüntetés volt. (2007 jún. és aug.)
(Lásd: Útlezárás: Tiltakozás a balkáni teher-áradat ellen (sajtóközlemény)
Lebői híd megépítését sürgetik (2007-06-20, Webradio)
Ennek hatására kezdődtek meg a tárgyalások a földtulajdonosokkal az útépítésre alkalmas földjeik kivásárlásáról.
A Várost elkerülő út a Balkán EU-csatlakozásának előföltétele (lett volna).
A teherforgalom, ha a várost már nem is, de a főutainkat még tovább terheli. A megoldás a környezetkímélőbb vasút! ROLA-terminál van Bukarestben, Brassóban és Aradon is! Meg a célországok célvárosaiban is.
Többször fölhívtam Városunk balvezetőinek figyelmét arra is, hogy az átmenő teherforgalom Dél-Erdély és Szeged közös terhe, az erdélyi magyar politikusok szívesen együttműködnének, csak partnerre várnak. Bognár Levente Arad magyar alpolgármestere ma is boldogan együttműködne a teherforgalom vasútra terelésében, vagyis a közutak szinte teljes tehermentesítésében.
A politikai és városvezetői - helyesebben városvesztői - felelőtlenség máig nem nyerte el méltó jutalmát, azaz egyenértékű büntetését. Nehéz persze ennyi emberéletért és ennyi megnyomorított életért megfizetni!
A vagyoni és nem vagyoni, de különösen az emberéletben esett károk számvetése és az elszámoltatás még előttünk áll!
A városi utainkban okozott károk, és a javítások miatti útlezárások, elterelések többletköltségei is azokat a döntéshozókat terhelik, akik a felelőtlen döntéseket hozták a Város lakossága ellenében.
A 43-as Egyesület végzett erejéhez mérten adatgyűjtést a károk fölmérésében.
http://utkar.mindenkilapja.hu/
Aztán mire beindult az eszeveszett útépítő propaganda, még őseink ezer éves sírjainak szétherdálását sürgették a Lenin-fiúk méltó utódai saját bűneiket leplezendő. Tudnivaló, hogy minden ilyen rohamrégészet a leletek legalább felének megsemmisülésével jár... Ezt minden régész tudja és őszinte pillanataiban be is vallja. A rohamrégészet örökségveszejtő jellege természetesen nem a lelkiismeretes régészek bűne, hanem csakis az őket sürgető percemberkéké és tökmagjankóké (politikusoké), kik csak dőltükre lesnek. Ezek a károk is természetesen a gerinctelen, de jogrend szerint felelős „aktuál" politikusokat terhelik. Az elszámoltatásuk e téren is össznemzeti föladat.
Felelőtlen pénzügyi gazdálkodásuk - a kifizetetlen alvállalkozók visszabontásaival - még tovább halasztotta a csúszást. (A fizetés nem volt sürgős, csak Árpád-kori eleink sírjaikból való kiforgattatása.)
A sürgetőbb föladat azonban a vagyoni és egészségügyi károk fölmérése.
A gyakoribbá vált balesetek felelőssége is mind azt a politikai elitet terheli, akik a parlamentben felelőtlenül - és idő előtt - beszavazták Romániát és Bulgáriát az EU-ba, miközben jól ismerhették Városuk teher-gondjait, és fojtogató átmenő forgalmát.
Az út mentén gyakoribbá váló daganatos megbetegedésekről, az idült légúti betegedésekről és a depresszió gyakoribb előfordulásáról még fölmérés sem készült. Itt az idő elkészíteni a számvetést! Fölkutatni a felelősöket és megkezdeni az elszámoltatást!
Kárfölmérés, számvetés és elszámoltatás
Után
Végre majd föllélegezhetünk!
Ha minden a helyére került...
Kezdődhet az Ünneplés!
Szöbb Szögedi Jövendőt!
Kíván
A Szögedi Védegylet
Nevében
Dr Szabó László
elnök
Az előzményekről bővebben itt:
http://www.ujszeged.hu/?page=halalut