www.ujszeged.hu
2017. Enyészet hava (November) 20.-a - Jolán, Zsolt, Ödön, Bódog neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

A szögediek kérelme Becsey Zsolt Képviselő Úrhoz

Tisztelt Képviselő Úr!

A 43-as közút, azaz a Szegedről Makóra vezető út teherforgalma drasztikusan megnövekedett a Balkán Eu-csatlakozása óta. Ez Újszeged és Makó, meg a közte sorjázó települések gondja lenne, de a gond ennél sokkal kiterjedtebb és folyvást fokozódik. A Szeged Városán már második ciklusában garázdálkodó balvezetés Szegedre szabadította a Balkán teljes átmenő forgalmát.  Dr Botka László 5 évvel ezelőtti ígérete szerint két új híd épül. Az elmúlt ciklusban egy sem épült.  De még terv sem készült.


Újraválasztása után e városvezető a választók arcába röhögve mondta: ha csak egyet épít, már akkor is túlteljesíti elődjeit. Az igazság kedvéért fontos megjegyezni, mindkét hidat EU-pénzből álmodja, a más zsebére licitálva hazudta ezt eddig is a Szeged mindeddig legnagyobb adósságát fölhalmozó polgármestere.

Dr Botka László hazugságai és a balvezetés impotenciája rászabadította Szeged városára a Balkán teljes átmenő teher forgalmát. Románia és Bulgária EU-csatlakozása óta az átmenő teherforgalom 5-szöresére nőtt. A balvezetés dőzsöl, mutyulgat, privatizál, a Szegediek meg nyelik a füstöt, a zajt, tűrnek és élnek a folyamatos életveszélyben. Ilyen arcátlanságot a néppel - eredeti baloldali értelmezésben - nem a baloldal, hanem a „zsarnokság” szokott tenni.    
 
A gyökereiket vesztett Lenin-fiúk most hajdan hirdetett esküdt ellenségeiknek a „rothadó kapitalizmus” külföldi nagytőkéseinek hízelegnek, a közvagyon (ingatlanvagyon, kórház, áramszolgáltatás, fürdő) privatizálgatásával vannak elfoglalva, ahelyett, hogy a szegediek gondját orvosolnák…

Az északi elkerülő út hídjának már legalább egy éve állnia kellene. Nem azért, mert egy politikai dúvad megígérte, hanem azért, mert a Balkáni két állam Eu-csatlakozásának dátuma régóta pontosan ismert: 2007. január 1. - Ez az a dátum, amelyre - a ránkszabaduló balkáni forgalomra - a hídnak minden józan gondolkodású szegedi szerint már készen kellett volna állnia! 2007, azaz az idei év márciusának közepére annyi kamion lépett át Nagylaknál, mint amennyi az előző évben összesen. Ez nem meglepetés! A Balkán bekapcsolódott az EU vérkeringésébe. Csak a keringés erei nem működnek!
A működtetésre hivatott helyi politikusok nem készítették elő azokat. Ígérték, de nem tették!

A Makai, a Szőregi út és körútjaink mentén, valamint az arra nyíló utcákban élők élete egyre több módon nehezítetté válik. Az úton a gyalogos átkelés csúcsidőben szinte lehetetlen. Nem merik már gyermekeiket a buszmegállókba sem engedni. Az elviselhetetlen zaj, a fokozott légszennyezés és az épületkárok mind megoldásra, a szaporodó bajok mind orvoslásra várnak!


Az elkerülő utat és a hídját Szeged balvezetése most következő választási kampánya idejére ígérgeti. Ha akkorra nem sikerülne, hát majd talán a következőre. Igenis, meg fogják ígérni!
A probléma megoldásáról, valós kezeléséről szó sincsen, csak üres kampányígéretek puffognak! A kamionok meg csak tovább pufognak…

Ebben a helyzetben pedig már talán csak a röhej kategória, hogy Városunk balvezetése még erre a zsúfoltságra terhelné rá egy külföldi befektető Város-ellenes rémálmát: Dél-Kelet-Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontját!!! Dr Botka László Lenin-fiúi most a vadkapitalizmus szolgálatában lihegnek - Különös baloldaliság! Marx forog a sírjában ...

A Városüzemeltetési Bizottság ülésein már többször is indítványoztam az elmúlt 4 esztendőben az Új hídra fölvezető útszakasz mentén a zajvédő falat. Az impotens válasz: „drága”! - hangzott. A szegedi és újszegedi polgárok élete ellenben nem „drága”, az olcsó! Eddig is gyakoribb volt a főút mentén a légúti és általában a rákos megbetegedés, de ennek most további súlyosbodása várható. Most a zajterhelés és a füstszennyezés négyszeres! Akad azonban ígéret:
Az előkészületek pedig már annyira előrehaladtak, hogy hamarosan elkezdik kivásárolgatni a földeket, ahova az elkerülő út majd megépülhet! Megnyugtató ez a naprakész, aggódó igyekezet. Jó kezekben vagyunk, „szakértői”-ekben, mint tudjuk.

A Szögedi Védegylet tiltakozik a Város balvezetésének folyamatos mulasztásai ellen. Június 21.-én  tüntetésre hívta Újszeged népét a tűrhetetlen állapotok ellen.
Negyedpályás útlezárás a Temesvári körúton, a Városba vezető oldalon az első figyelmeztetés volt. Bár ne lenne többre szükség! Bár tenné a vezetés a dolgát!
Ennél kíméletesebb akcióval nem is kezdhettük a figyelemfelhívás akciósorát:
Nem (most még nem) a Makai utat zártuk le. Nem hétfőn reggel és nem péntek délután. Nem is félpályás, csak negyedpályás útlezárást kezdeményeztünk. Nem a Szegediekre torlasztottuk rá a forgalmat, hanem a bejövő (és átmenő)forgalomra. És (most, először, bár lenne ez elegendő!) mindössze fél óra hosszáig álltuk útját a Balkán tajtékjának, no meg a köztük küszködő, elcsigázottan kétkedő szögedieknek. 

A negyedpályás és fél órás útlezárás nagyjából egy kisebb baleset hatását modellezi.

Egy kamion fölborulása órákra bedugít(hat)ja a Makai utat, vagy akár a teljes Város közlekedését, mint ahogy már többször is megtette.

Célunk: az északi elkerülő út és hídjának, a Lebői híd megépítésének sürgetése,
az addigi időben pedig „európai módon” a teljes átmenő teherforgalom
vasúti pályára terelése. Talán ez utóbbi volna az igazi végleges jó megoldás is…


A „halálút” mentén mindenkinek az életét megkeseríti a balkáni átmenő forgalom és a Város balvezetésének tehetetlen hozzáállása.

Ezúton kérem tisztelettel EU-képviselőnket minden szögedi és újszögedi Polgár nevében, hogy e tűrhetetlen állapotok ellen és a kenegetve pusztító „deformista” médiaterror ellenében cselekedjen, mert a megoldást a Város jelen balvezetésétől éppen csak olyan hitelességgel várhatjuk, mint eddig. Kérjük tisztelettel Képviselő Urat, járjon közben az EU lehetséges fórumain egy élhetőbb magyar életért és az európaibb magyar közlekedésért.

 

Egy új lehetőség most Románia EU-csatlakozásával a két ország összefogása e probléma megoldására. A dél-erdélyi főút mentén van több ROLA állomás is (Bukarest, Brassó, Arad). Ezek fejlesztésével és illő kihasználásával közútjainkat mentesíthetnénk a legveszélyesebb és legkárosabb kamion-, ill. teherforgalomtól.

E két országra kiterjedő együttműködésben segítség lehet a megoldásban érdekelt Arad magyar alpolgármestere, Bognár Levente és Erdély új EU-képviselője Winkler Gyula (jelenlegi romániai gazdasági miniszter) is.

Ezúton kérem még egyszer Képviselő Urat, segítsen a térség tehermentesítésében, és amennyiben lehetséges tegye ezt a jövő közlekedési eszközének – a mai túlzott és európaiatlan közúti és kamionlobbi ellenében – a vasúti szállításnak előtérbe helyezésével!


Üdvözlettel:
Dr. Szabó László,

Újszeged (7. körzet) képviselője    

a Szögedi Védegylet

elnöke
Kelt: Szegeden, 2007. Álom hava (december) 12.-én    

 

Globális uralmi rend

Monostori László: II. Rákóczi Ferenc emlékkönyv

Kecske ételek

Monostori László: Nándorfehérvár emlékezete, 1456-2006

Hiper- és hipoaktivitás, figyelemzavar

Tóth Béla: Szeged vidámítása I-II.

Monostori László: Szeged könyvkereskedése és könyvterjesztése 1835-1998

Pálfi Sándor - Tóth Béla: Szegedi hajók a Tiszán, Dunán, Dráván, Száván

A leves hazudik

Szeged (magyar)

Raffai Ernő - Balkáni birodalom

Firbás Zoltán: Szeged Panorámatérkép

Bogár László : Örvényben

Péter László: Szegedi seregszámla

Cukor Blues

Magyarország felszámolása

Péter László: Radnóti Miklós

Kilófaló lakomák

Raffay Ernő - Szabadkőműves béklyóban Ady Endre

Péter László: Csongrád megye irodalmi öröksége