www.ujszeged.hu
2024. Kikelet hava (Március) 29.-e - Auguszta, Bertold neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés


Mátyás Szabolcs - Illik tudnom, mert magyar vagyok (PFD - 1.2 MB)

Hírlevél

e-mailcím:


Hírlevéltár
(korábbi hírlevelek)


A Magyar Királyság domborzati terképe
(A terkép rákattintva nagyítható)

Akiben csordogál egy csöppnyi magyar vér, illő, hogy megismerje Thuróczy János: A Magyarok Krónikája művét.
A képre kattintva meghallgathatja.
Hallgassa hát mindenki saját értelme, hite és azonosságtudata szerint!

Újszeged logo

Gazdaságvédelem

Az élelmiszereken spórolunk a válság idején

A magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 3,5 százalékkal kevesebb pénzt költöttek el 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint. A felmérésből az is kiderül, hogy az élelmiszer-kategóriák közül a feldolgozott élelmiszerekre költött összegek nagyobb mértékben estek vissza, mint az alapvető élelmiszerek esetében.

Az építőipar válsága akár még egy évig is elhúzódhat

A forgalom volumenben is csökkent: a háztartások 6,5 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltak az első negyedévben, mint 2008 első három hónapjában – derül ki a piackutató intézet közleményéből, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-hez. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kimutatásai szerint az első negyedévben a nem élelmiszer jellegű termékeket is magában foglaló, teljes kiskereskedelmi forgalom volumene 3,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

A GfK Hungária felméréséből az is kiderül, hogy az élelmiszer-kategóriák közül a feldolgozott élelmiszerekre költött összegek nagyobb mértékben estek vissza, mint az alapvető élelmiszerek – például a pékáru, zöldség, gyümölcs, liszt, cukor – esetében. A feldolgozott élelmiszerekre éves összehasonlításban 5,1 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások az idei első negyedévben.

A GfK nemzetközi felmérést is végzett, amiből kiderül, hogy számos európai gazdaságban mértek hasonló trendeket. Franciaország és Hollandia esetében 2 százalék körüli visszaesés volt tapasztalható az év első három hónapjában a háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek volumenében, Németországban pedig 0,4 százalékkal mérséklődött e termékek forgalma. Angliában, Spanyolországban és Oroszországban ugyan nem szűkült a piac, de a forgalom volumenének növekedése nem haladja meg az 1 százalékot.

A nemzetközi felmérés arról is tanúskodik, hogy a háztartások jobban odafigyelnek a promóciókra, előtérbe kerül a takarékosság. A vásárlásoknál nagyobb hangsúlyt kapnak az alacsonyabb árszínvonalat képviselő termékek, továbbá a diszkontokban történő beszerzés. Az elemzők hozzáteszik, hogy Magyarországon ez nem új keletű jelenség, és a tavalyi év végén kirobbant hitelválság nem változtatta meg számottevően a lakosság promóciókhoz, akciókhoz, illetve az olcsóbb bevásárlási csatornákhoz való attitűdjét. Magyarországon a háztartások csökkenő költései mögött elsősorban a vásárlások volumenének visszafogása áll.

(MTI)

forrás: mno.hu

az eredeti cikk itt olvasható >>

 

Csapody Miklós: „Nehéz útra keltem”...

Bogár László - Magyarország és a globalizáció

Lengyel András: A „másik” Móra

Tóth Béla: Elhantolt hegedűk

Kilófaló finomságok

Raffai Ernő - Balkáni birodalom

Magyarország – Kulturális értékeink, természeti kincseink

Juhételek

Bátyai Gitta: Úszóházak a Tiszán

George Soros - könyvhirdetés

Magyar példa beszédek és jeles mondások

Monostori László: Szeged könyvkereskedése és könyvterjesztése 1835-1998

Szilágyi György: Tápé, a szegedi városrész

Péter László: 14 írás József Attiláról

Firbás Zoltán: Szeged Panorámatérkép

Péter László: Szegedi seregszámla

Tóth Béla: Tudósítások a török kori Szegedről

Dr. Darázs Sándor: A Szegedi Konzervgyár története

Magyarország felszámolása

Kanyó Ferenc: Világháborúk szegedi hősi halottai